Les casetes del Bofí

Aquesta bauma i cova està en un sector del Parc que sempre se'm resisteix, és la banda est del massís, de fet tots els camins i caminets que envolten la Carena de Pagès, tan és que siguin de l'est com de l'oest tots son prou perdedors.

Deixo el cotxe als aparcament de Coll d'Estenalles i enfilo pel camí asfaltat fins arribar a veure el Montcau, el vorejo pel camí ampla fins arribar a Coll d'Eres, esplanada de grans alzinars, segueixo direcció sud per la Carena de Pagès i tira que tira pel camí fins arribar a la cruïlla; Per banda esquerra el camí ample ens porta al Pla de les Pinasses i un d'estretet que comença més a l'esquerra és el que va a la Font Flàvia, caminet que voreja la canal del mateix nom però en un sol mot.

Arribem a la font Flàvia i li faig la foto de rigor, en aquest indret ombrívol no m'han sortit mai bé les fotos d'aquesta font.

Seguim vorejant la canal de la fontflàvia i s'arriba a una roca a la nostre dreta que el camí l'envolta i ens obliga a abandonar la direcció de la canal i a dirigint-se cap els Òbits, en aquest punt surt un caminet a mà esquerra que fa baixada  i que ens portaria directes a les cassetes del Bofí, però ja l'agafarem de tornada i ens dirigim als Òbits.

Un cop visitades les cavitats girem cua i tornem a resseguir el camí que hem fet abans, de seguida ens trovem amb un camí que surt a mà dreta amb suau baixada i a uns deu minuts ja veiem l'avenc del Daví a ma esquerra, la seva entrada sembla que ens engoleixi.

Passat l'avenc ve una baixada a ma esquerra que ens porta al final de la canal de la fontflàvia, travessem la canal i hi ha una cruïlla de camins, el que puja direcció nord va la les Fogueroses i el de la dreta, direcció est, va a la Morella, agafem aquest, entrem en un bosquet i al sortir del mateix, Al Loro ! tenim que girar a mà dreta per un roquissar, camí que baixa amb força i que va a buscar el final de la canal de la fontflàvia i el principi de la canal de la Morella i finalment trobem la bauma.

El que ens va sorprendre d'aquesta bauma obrada és lo preparada que està per fer trobades i àpats, taula de fusta, cadires, graelles, troncs, oli i liquid inflamable per fer foc, Extraordinari !!! per a la gent que viu la muntanya intensament, tenint cura de que aquests llocs estiguin en condicions.

També el que no m'esperava era que hi hagués una cova em tota regla, la cova de les casetes del Bofí, d'uns 100 m2.

Per fer el trajecte complert, he necessitat dos sortides, ja que entre que m'equivoco per un camí, vaig per l'altre i demés provatures i a més a més el poc temps de que disposo, he de renunciar a la meta proposada i deixar-ho pel pròxim dia. El dia que provo més camins i reptes és quan vaig sol, si vaig amb el Ricard, no puc equivocar-me perquè llavors passo d'explorador a "cagamandúrries".

Tornem pujant pel costat de la canal de la fontflàvia una pujada per fer quàdriceps.