Castellsapera i els turons del camí ral


Castellsapera és la muntanya més alta de la Serra de l'Obac amb 940 metres d'altura i avui em decideixo a pujar-la aquest turó és gairebé igual d'alt que el turó de la Pola però costa més de pujar, sobretot per la seva banda nord, que és la que agafes en el camí més a l'esquerra dels dos que hi han per anar-hi des d'el coll de les tres creus, i quan fas el cim fa més impressió pels tallants de la seva morfologia.
 

   
Al turó les vistes de la Serra de l'Obac son collonudes.
   
Cara Nord de la muntanya amb el Montcau de fons.
 
El Paller de tot l'any.
  
Un petit baixant je, je.
  
Cara Sud amb el queixal de porc amb pati inclòs.
  
Amb el zoom, Roca Salvatge.
 
Plano general, d'esquerra a dreta, Roca Salvatge, Paller de tot l'any i el Castell de Bocs.
  
Un cop fet el cim baixo per la canal contraria que va a parar al camí ral que ve de la masia de la Barata i em dirigeixo en direcció contraria surto a una esplanada i torno a girar a l'esquerra i ja vaig per camí ral direcció Manresa.
    
Vista del Castellsapera des de la banda sud aquí es veu realment les 3 dimensions de la muntanya.
  
Vaig a veure Roca Salvatge des del turonet que hi ha davant d'ella però que no em dona accés al cim, si es vol anar s'ha d'anar pel torrent de la Roca Salvatge o Canal de Mura, torço per banda esquerra i vaig per camí uns 10 minutets fins que hi ha un mirador que no puc anar més endevant (carena del camí ral) i tinc unes vistes esplèndides d'aquest cim i del paller de tot l'any des de la seva base.
  

  
Torno a agafar el camí ral i passo pel costat del paller i segueixo fins arribar a l'entrada de la font del Lladre, la baixada per accedir a la font és un pel dificultosa però un si ha de fixar ja que hi han uns esglaons un pel amagats a la roca. Un cop allí m'imagino els bandolers amagats esperant que pel CAMÍ RAL passes algún traginer un xic despistat.
   
Ves amb cura traginer !!