La Castellassa de Can Torres i la Canal Gentil o Canal de l'Elefant (2na Edició)

Canal Gentil es pot dir perquè ens ofereix una via directa a la Mola venint de l'Ermita de les Arenes, primer perquè ens enllaça amb el camí de la Senyora i si agafem el camí de la Senyora direcció sud anem a trobar el camí dels Monjos, doncs ha estat una gentilesa.

Canal de l'Elefant, serà perquè fas un pas d'elefant per arribar a la Mola des de l'Ermita de les Arenes o des d'altres inicis de trajecte de la banda de Castellar.

Hi ha una mica de teranyina toponímica al voltant d'aquesta canal.

Em truca el Ricard i faig la pensada de anar a aquest indret.

Ermita de la Mare de Deu de les Arenes, camí a banda esquerra del Torrent del Matallonga i després de la primera pujada ja ens incorporem a la Carena de l'Illa.

El que us parla "El Manso de la Castellassa"

Anem tot recte fins arribar al Coll Llarg, un cop passat aquest coll, podem anar pel dret ( banda dreta i surt un camí dret, jo no l'he fet) nosaltres rodegem la roca de la castellassa  per l'esquerra i ens a surt un caminet a ma dreta abans de passar per la Font de les Mosques i en 10 minuts ja som a dalt.

En Ricard "El Rosega Alzines"
La Bauma de la Castellassa

Ens prenem una mica de fruita i líquids, es un dia calorós, i comencem a enfilar la Canal Gentil.

En l'últim tram de la canal hi ha corda per poder agafar-se, per pujar no és del tot necessària, però per baixar va bé tenir una petita assegurança.

Un cop hem arribat a dalt hem anat a trobar el camí de la senyora que està a uns 3 o 4 minuts de pujada llavors hem anat cap el sud per veure quan temps faltava per arribar a la cruïlla amb el camí dels monjos i ha estat 6 minuts més, tot això ho hem fet per tenir referències per fer la Mola amb volta de ferradura des de l'Ermita.

Ermita de la Mare de Deu de les Arenes - Carene de l'Illa - Castellassa de Can Torres - Canal Gentil - Camí de la Senyora - Camí dels Monjos - LA MOLA - Carena de la Cova de les Ànimes - Camí de Font Soleia - camí perpendicular de baixada - Camí de les Meringes- Pujem Castellassa del Dalmau i la baixem - La Carena del Peiret - A partir d'aquí ens trobarem amb unes pistes molt amples però perdedores, és imprecindible un mapa perquè en alguns casos hem d'agafar camins que ens venen per la nostra esquena - finalment ja arribem a l'Ermita.

El desnivell és d'uns 800 metres i la dificultat estaria sobretot en la baixada a la Castellassa del Dalmau, sempre es pot optar per donar la volta a la castellassa baixant la Canal del Tro (no és camí en cap mapa), jo l'he baixat i no comporta cap dificultat extraordinària, al final es creua amb el camí de les Guineueres i rodeja la castellassa trobant-se al final amb la Carena del Peiret.

En el trajecte podriem tardar entre 4 i 5 hores.
Abans de baixar la canal ens fem unes fotos en aquesta atalaia.

El Morral de la Codoleda a ma dreta

La Castellassa de Can Torres

Ens ha fet un dia molt maco i li hem donat canya al ritme de la caminada, estem trinxats, les excursions al massís de Sant Llorenç de Munt que començant des de l'Ermita tenen com a mínim 600 metres de desnivell i això sempre s'ha de tenir en compte.

Fins la pròxima !

Pere de can Peret ha dit...

Molt interessant l’itinerari, encara que es veu força exigent.
Aquest diumenge (13-6-10) varem anar a Els Cortins i subscric el que dius en la descripció del itinerari, agraint la tasca que fan persones que arrangen aquets passos més compromesos per al bé de tots.
Bona feina!!

Joan Bellsolà ha dit...

Hola Pere.

Quan escric aquestes rutes, a part de posar les fotos i explicar les petites fites que anem fen, també penso que puguin ser d'utilitat per algú.
El teu escrit m'ha fet molta il·lusió i espero que no sigui la darrera vegada que em facis algun comentari.

baiarols ha dit...

Por que has quitado lo mejor del blog, o sea el sonido que tenia antes