El Montcau i la Cova Simanya

Anem a la Cova Simanya per Coll d'Estenalles (Montcau), sortim a les 8:00 i està plovisquejant ens posem la capellina i enfilem cap a fer el cim del Montcau l'últim tram es una mica emprenyador, ja que aquesta petita pluja fa que les roques siguin més relliscoses.

El Montcau

El Tigre a dalt del Montcau

El Puma al Montcau

Els núvols del matí s'esvaeixen i el dia sembla que vagi clarejant

Ens fem les fotos de rigor i encarem la baixada per la banda de Coll d'Eres, sembla que el dia s'aixequi però encara hi han unes bones nuvolades que enfosqueixen el dia.

Arribant a Coll d'Eres esmorzem, un cop finalitzat l'esmorzar i en el mateix coll girem a mà esquerra (unes escalinates de pedra que fan baixada) un fitó verd ens indica que és el camí de la cova Simanya.
Baixem uns 5-10 minuts i un altre fitó ens indicarà que hem de girar a mà esquerra i a uns 5 minuts ja trobem l'impressionant entrada de la cova.

El Puma i jo quedem força impressionats per les mides del forat i per la seva llargada un cop hem fet la passajadeta pel seu interior (És la cova més gran del parc de Sant Llorenç de Munt, 350 metres de llargada) ens retirem, sabem que hi han 2 o tres coves més, però com que no hi ha cap drac amagat, amb aquesta ja en tenim prou.

Unes fotos de l'interior

Tornem a pujar pel camí i sortim a Coll d'Eres i agafem el camí de la Carena de Pagès, li he dit al 'compi', que un cop passat el Roure de Palau a uns 5 minuts surt un camí a mà esquerra que porta a fer La Morella. Anem per aquest camí i veiem el trencall però ja no tenim temps per fer més camí i sortim a un mirador per veure que no estem tan lluny d'aquesta roca.

La Morella

Unes fotos en aquest mirador

Adéu Mola fins aviat.

Tarot ha dit...

Preciosos parajes... debe ser todo un lujo y una experiencia el poder evadirse en esos entornos y disfrutar de esa belleza natural que nos queda tan lejana pero tan cercana...

Un blog precioso y muy interesante! Te interesaría intercambiar enlaces con mi web de Tarot?

Un saludo y mis mejores deseos! Y a seguir disfrutando de esos parajes!!!

Joan Bellsolà ha dit...

Gracias por tu comentario, es verdad que es una válvula de escape ir por estos parajes y espero que, si no los conoces, mi página pueda orientarte un poco.