La Castellassa de Can Torres i la canal de l'Elefant

Avui hi ha calçotada i he de fer gana, surto tard com sempre i he d'anar una mica per feina, ja que tinc dinar familiar. He pensat d'anar a la Castellassa de Can Torres i pujar la canal de l'Elefant ( En altres mapes surt com a canal Gentil, jo prefereixo dir-li de l'Elefant perquè queda més peliculero. ) fins al camí de la Senyora, llavors tirarem enrrera i cap el restaurant

Surto des de l'Ermita de les Arenes, aparcament que hi ha a la carretera de Castellar a Sant Llorenç de Munt, a l'esquerra,  es puja per un camí fins l'Ermita a on s'agafa el camí que surt a mà esquerra  i va a parar al  Torrent del Matalonga allà hi han varis camins que pujen fins la Carena de l'Illa, es pot agafar un dels camins, torrent avall a ma dreta, o bé tirar cap amunt i agafar la pista que ens ha surt a mà esquerra, aquesta pista ens porta amb forta pujada cap a la carena però amb més suavitat.

Un cop som a la carena no pararem de pujar, i en algún replà ja podrem veure el massís de Sant Llorenç de Munt amb tota la seva extensió, avuí no era un bon dia per fer-li fotos, a banda, amb la meva càmara fotogràfica de pa amb tomaquet, tindria que fer 4 o 5 fotos i fer una compo amb el photoshop, encara no ho he fet però i poso fil a l'agulla. Llavors em dedico a fotografiar la Castellassa de Can Torres i segueixo endavant i més fotos a la Castellassa.

La Castellassa de Can Torres des de la Carena de l'Illa

La Castellassa des del Turó de Matalonga

Paso pel costat del Turonet del Matalonga i pel Coll Llarg i encaro la pujada a la Castellassa que es té que envoltar la roca per la seva banda esquerra i anar a buscar un caminet amagat a banda dreta (al tanto amb el caminet que no és molt visible), llavors ja encaro la pujada fins arrivar-hi.

El Turó de Matalonga

El canal de l'Elefant surt gairebé de la mateixa Castellassa com si tornesim pel camí d'on em vingut  i encarant el massís ja veiem el corriol que de seguida ja comença a agafar una forta inclinació fins que arriva un moment que ja s'ha de començar a grimpar s'ha d'anar una mica al tanto, per altra banda en tot moment hi han pedres i arbres per agafar-se.

La Castellassa, a banda esquerra del lloc on soc comença la canal de l'Elefant

Foto a la Castellassa a mitja pujada de la canal de l'Elefant

Torno a baixar la canal i surto escopetejat a fer el camí de tornada.